Categorieën
Content Marketing

2016 mooi afsluiten? Onderneem nu volgende stappen m.b.t. uw marketing.

September loert achter de hoek. Wil u uw marketingresultaten voor uw advocatenkantoor voor 2016 realiseren of overtreffen dan is het nu het moment om in actie te komen. Wat zijn de vragen die u kunnen helpen?

Analyseren wat u tot nu toe deed, legt een goede basis voor toekomstige marketingacties.

Start “high level”

  • Wat waren uw doelstellingen of verwachtingen m.b.t. uw marketingcommunicatie?
    • Meer merkbekendheid?
    • Leads (potentiële klanten) genereren?
    • Concrete producten of services verkopen?
  • Bent u globaal tevreden over de resultaten?
  • Hielpen uw marketinginitiatieven uw kantoor verder groeien?
  • Hebt u uw doelen onderschat of overschat?

Ga dieper

  • Welke marketingacties of marketingmedia hebt u ingezet?
    • Online: website, e-mailnieuwsbrief, e-mailings, sociale netwerken, …
    • Offline: opleidingen, netwerking, actieve prospectie, …
  • Evalueer elke marketingactie of elk marketingmedium apart
    • Wat waren uw verwachtingen?
    • Had u concrete doelen voor ogen?
    • Bent u tevreden met de resultaten?
    • Wat liep er goed?
    • Waar liep het fout?
    • Kan u evalueren op basis van feiten of vertrekt u van veronderstellingen?

Op deze manier krijgt u een betere kijk op elk marketinginspanning die u leverde.

Stel prioriteiten

  • Ga verder met marketingcommunicatie waarover u tevreden bent
  • Optimaliseer of zoek naar alternatieven voor marketing die weinig of geen resultaten oplevert: test, denk out of the box, …
  • Breng verbeteringen aan in expertise en processen: zorg voor de juiste opleiding, schakel externen in voor een second opinion, outsource taken waarvoor u intern de expertise of resources ontbreekt, …

Sommige beslissingen zullen 2 tot 3 maanden tijd vragen om ze te implementeren. Andere initiatieven kan u op korte termijn realiseren en kunnen uw marketingresultaten voor 2016 nog beïnvloeden.

Verlies geen belangrijke elementen uit het oog bij het plannen van marketingcommunicatie. Bij KnowToGrow – Legal hanteren we volgend framework:

Inbound-Mkt-flow_incl-doelen-01

 

Hulp nodig bij uw analyse of evaluatie?

KnowToGrow beschikt over een ruime ervaring m.b.t. het opzetten, evalueren en bijsturen van zowel een marketingstrategie als van concrete marketingacties. U wil een second opinion? Een gefundeerdere analyse? Een externe kijk op de prioriteiten voor het najaar? Contacteer ons vrijblijvend.

Door Dany Daelemans

Dany is een marketingprofessional met een passie voor communicatie, digitale media en marketingtechnologie. Hij werkte 20 jaar voor Wolters Kluwer België in marketing, sales en productontwikkeling. Sinds 2004 werkt hij op freelance basis voor overwegend professional services en vrije beroepers. Als content- en communicatiecoördinator voor klanten of KnowToGrow gaat hij dagelijks op zoek naar relevante marketinginformatie voor de juridische markt en focust hij op boeiende verhalen die informeren, motiveren en conversaties uitlokken. Volg hem op Twitter @danydaelemans.