Home > Algemeen > Gratis (juridisch) advies?

Gratis (juridisch) advies?

Een leuke getuigenis van Charlotte Meindersma. (Niets te maken met marketing voor Advocaten? Toch wel)

“ Ik vind het ook fijn als ik even een paar minuten met iemand kon overleggen zonder daar meteen voor te hoeven betalen. We moeten elkaar zo af en toe gewoon eens helpen. Zeker in het begin was het ook logisch dat ik dat deed. Daarmee kon ik aantonen wat ik weet en wat ik kan. Laagdrempeligheid vond en vind ik ook belangrijk. Maar nu ben ik zo makkelijk bereikbaar gebleven dat wildvreemden soms gratis advies vragen of zelfs eisen, wat mij meer dan slechts een paar minuten tijd kost. Overal moest ik gratis of voor zeer weinig geld komen spreken. Daar was altijd wel een reden voor. Ik heb de keuze moeten maken niet altijd meer ja te zeggen. Ik moet zeker weten dat ik het eruit haal. Het duurde even, maar ik heb inmiddels geleerd om sneller te zeggen dat ik niet (meer) gratis kan helpen, maar dat een (betaald) adviesgesprek natuurlijk tot de mogelijkheden behoort. Het ergste is nog wanneer je iemand wel van advies hebt voorzien en er nog niet eens een dankjewel vanaf kan.”

Dit is een excerpt uit een lezenswaardig artikel op de blog Legal Coffee .

Bij KnowtoGrow Legal zitten we nog in die beginfase waar we nog moeten aantonen wat we weten en wat we kunnen.  Maar het is ook een  deel van onze ADN: Wij wensen gewoon ervaringen en kennis op gebied van advocatenmarketing zo veel als mogelijk te delen.

 

 

 

Bekijk ook
path to purchase legal consumer
Hoe advocaten zich moeten aanpassen aan de nieuwe juridische consument. Deel 1
Wijzigende rol van de advocaat
Gerben Pauwels, Directeur Juridische Zaken Argenta, over trends in legal marketing zoals gezien door bedrijfsjuristen (nr. 5).
Jureca
Jureca: Waar rechtszoekenden en advocaten elkaar vinden
Legal marketing and knowledfge management
Kennisbeheer en marketing in advocatenkantoren, deel 2

Geef feedback op