Home > Algemeen > Rechter kolom Google Adwords verdwijnt

Rechter kolom Google Adwords verdwijnt

Rechter kolom Google Adwords verdwijnt

Sinds enkele dagen ziet het Google-zoekresultatenscherm er lichtjes anders uit. Er verschijnen sinds kort geen advertenties meer in de rechter kolom. Wat betekent dit voor u?

Volgens informatie in de internationale pers zullen voortaan nog enkel 4 advertenties bovenaan en 3 advertenties onderaan het zoekresultatenscherm verschijnen. Ze zijn te herkennen aan het geel/bruine kadertje met “Adv.” In de rechter kolom voorziet Google meer ruimte voor resultaten uit Google Shopping en speelt daarmee in op de groeiende interesse voor ecommerce.

Wat betekent dit voor adverteerders?

Voor sommige zoekwoorden zal de concurrentie voor de beschikbare plaatsen nog groter worden. Professionals geven aan dat het risico bestaat dat de kostprijs voor Google Adwords hierdoor zal verhogen.

Bekijk ook
Wijzigende rol van de advocaat
Gerben Pauwels, Directeur Juridische Zaken Argenta, over trends in legal marketing zoals gezien door bedrijfsjuristen (nr. 5).
Jureca
Jureca: Waar rechtszoekenden en advocaten elkaar vinden
Legal marketing and knowledfge management
Kennisbeheer en marketing in advocatenkantoren, deel 2
Herman Buyssens on legal marketing
Een gesprek met Herman Buyssens over marketing, branding, deontologie en de eigenheid van de advocatuur.

Geef feedback op