Categorieën
Algemeen Content Marketing

Rechter kolom Google Adwords verdwijnt

Sinds enkele dagen ziet het Google-zoekresultatenscherm er lichtjes anders uit. Er verschijnen sinds kort geen advertenties meer in de rechter kolom. Wat betekent dit voor u?

Volgens informatie in de internationale pers zullen voortaan nog enkel 4 advertenties bovenaan en 3 advertenties onderaan het zoekresultatenscherm verschijnen. Ze zijn te herkennen aan het geel/bruine kadertje met “Adv.” In de rechter kolom voorziet Google meer ruimte voor resultaten uit Google Shopping en speelt daarmee in op de groeiende interesse voor ecommerce.

Wat betekent dit voor adverteerders?

Voor sommige zoekwoorden zal de concurrentie voor de beschikbare plaatsen nog groter worden. Professionals geven aan dat het risico bestaat dat de kostprijs voor Google Adwords hierdoor zal verhogen.

Door Dany Daelemans

Dany is een marketingprofessional met een passie voor communicatie, digitale media en marketingtechnologie. Hij werkte 20 jaar voor Wolters Kluwer België in marketing, sales en productontwikkeling. Sinds 2004 werkt hij op freelance basis voor overwegend professional services en vrije beroepers. Als content- en communicatiecoördinator voor klanten of KnowToGrow gaat hij dagelijks op zoek naar relevante marketinginformatie voor de juridische markt en focust hij op boeiende verhalen die informeren, motiveren en conversaties uitlokken. Volg hem op Twitter @danydaelemans.