Home > Content Marketing > Voor u: handige Excel-tool voor seo-copywriting

Voor u: handige Excel-tool voor seo-copywriting

Handige Excel-tool voor seo-copywriting

Excel? I love it. Ik ben geen specialist. Maar het laat mij toe om sommige taken in het kader van seo-copywriting toch flink makkelijker te maken. Zo’n Excel-tool wil ik graag met u delen.

Google_Zoekresultaten_Image-in-tekst-01Eén van de elementen in seo-copywriting zijn een sterke Title en Description. Het is de tekst die Google toont (zonder hierover de zekerheid te hebben) op het Google-zoekresultatenscherm. Eigenlijk moet je dit bekijken als een mini-advertentie voor uw pagina. Hoe sterker en inspirerender de tekst hoe groter de kans dat iemand naar uw site doorklikt.

Maar om effectief te zijn mogen deze teksten niet te lang zijn. Er circuleren verschillende cijfers. Zelf hanteer ik de volgende:

  • Title: max. 65 tekens, inclusief spaties
  • Description: max. 140 tekens, inclusief spaties

En daar wringt het schoentje. Hoe weet u of uw tekst niet te lang is? Voor deze site werk ik met WordPress en de plugin SEO Ultimate Plus. Zeer gebruiksvriendelijk, want elke letter die u typt, wordt geteld. Zo ziet u onmiddellijk of uw tekst niet te lang is.

Maar niet elk cms is even gebruiksvriendelijk. Vaak is het gewoon een invulveld.

Daarom deze Excel-tool voor seo-copywriting

5 voordelen:

  • U typt uw Title of Description. Te lang -> het veld met het aantal tekens kleurt onmiddellijk rood. Handig niet?
  • U houdt op 1 pagina uw overzicht van alle Titles en Descriptions op uw site. Mooi meegenomen. U hoeft niet van de ene naar de andere pagina te navigeren. Ook weer tijd gespaard.
  • U ziet op 1 pagina welke Title en Description u al gebruikt hebt. Zo kan u makkelijker afwisselen, een ander accent leggen, … De kwaliteit van uw seo-copywriting gaat erop vooruit. Bingo.
  • U hebt iemand die graag over de schouders meekijkt? Geen probleem: u stuurt hem of haar gewoon de Excel-file door.
  • U werkt op een meertalige site? Nog een voordeel: u kan de Excel-file makkelijk doorsturen naar een vertaler

Helping is the new selling. Wij stellen deze Excel-tool graag ter beschikking.

Het enige wat we vragen is dat u uw gegevens even ingeeft. Het is altijd leuk te weten met wie we informatie delen. Dank bij voorbaat.

Aanvraag Excel-document voor seo-copywriting

Bekijk ook
path to purchase legal consumer
Hoe advocaten zich moeten aanpassen aan de nieuwe juridische consument. Deel 1
Wijzigende rol van de advocaat
Gerben Pauwels, Directeur Juridische Zaken Argenta, over trends in legal marketing zoals gezien door bedrijfsjuristen (nr. 5).
Jureca
Jureca: Waar rechtszoekenden en advocaten elkaar vinden
Legal marketing and knowledfge management
Kennisbeheer en marketing in advocatenkantoren, deel 2

Geef feedback op