Home > Content Marketing > Wat is content marketing?

Wat is content marketing?

Content marketing is een marketingtechniek die u steeds vaker zal horen. Maar wat is het? Wat typeert deze marketingvorm? En is het een techniek die u in het kader van uw advocatenpraktijk moet inpassen?

Een definitie

Volgens het Content Marketing Institute is content marketing “communiceren met uw klanten en prospects zonder te verkopen. De essentie van contentmarketing is de overtuiging dat wanneer we waardevolle en relevante informatie leveren, (potentiële) klanten ons zullen belonen met opdrachten/bestellingen of langer klant blijven.”

Aan de basis van de strategie liggen volgende overtuigingen;

  • Wie zinvolle informatie levert die een klant of prospect helpt om zijn/haar job beter te doen, creëert vertrouwen en sympathie
  • Wie alleen maar wil verkopen (kijk hoe goed wij zijn!) creëert weerstand
  • Content marketing is niet vrijblijvend en mikt op ROI (return on invest) via nieuwe opdrachten of projecten

Voor advocaten?

Meer dan ooit. Tenzij u een kei bent in het uitbouwen en onderhouden van persoonlijke relaties met klanten en prospects via telefonische opvolging of networking, mist u verkoopkansen wanneer u niet vlot online gevonden wordt met voor uw doelgroep relevante informatie en een slim aangepakte digitale marketing.

Hinge Research Institute (http://www.hingemarketing.com/uploads/HowBuyersBuy_Executive_Summary.pdf) onderzocht hoe bedrijven op zoek gaan naar professional services:

  • 71% consulteert collega’s of vrienden (tip: hoe beter uw content marketing naar uw huidige klanten, hoe makkelijker ze u zullen aanbevelen)
  • Online search komt op de tweede plaats (tot 27% in geval van management consulting services)

Inkopers van professional services kijken in de eerste plaats naar expertise en vaardigheden. Wanneer ze moeten kiezen tussen verschillende leveranciers is een goede reputatie het meest doorslaggevend. Via content marketing kan u die reputatie beïnvloeden.

Onze artikelreeks over content marketing heeft 3 doelstellingen:

  • Toelichten hoe content marketing u helpt uw bedrijfs- of organisatiedoelstellingen te bereiken
  • Tips voor een professionele implementatie van deze marketingaanpak
  • Onze persoonlijke reputatie uitbouwen dat we een waardevolle partner zijn inzake content marketing

Deze post is ook beschikbaar in: FR

Bekijk ook
Contentmarketing voor advocaten, hoe doe je dat?

Geef feedback op