Home > Social media > 6 informatietypes voor legal marketing

6 informatietypes voor legal marketing

Legal marketing: 6 informatietypes - types d'information-01

Sommige personen lezen graag goedgeschreven artikels. Anderen haken af bij het zien van te veel tekst. Zij verwerken liever visuele informatie, of video, … Dankzij welke informatietypes kan u een groter deel van uw doelgroep bereiken in het kader van legal marketing?

Onderstaand vindt u een overzicht van veelgebruikte mogelijkheden. Durf eenzelfde thema uit te werken in verschillende informatietypes. Binnen elk type zijn er ook weer meerdere mogelijkheden. Wissel af zodat u uw bezoeker/lezer geboeid houdt.

Redactioneel artikel

De meest voorkomende vorm van digitale legal marketing. Wissel af tussen verschillende redactionele vormen:

  • Beschrijvend artikel
  • Interview
  • Verslag

Via Google Analytics kan u makkelijk opvolgen welke artikels in de smaak vallen en welke niet en uw keuze nog fijner afstemmen op uw doelgroep en gewenste resultaten.

Slides

Slideshare is een populair sociaal netwerk waarop presentaties gedeeld worden; informatieve slides, corporate presentaties, how to’s, … en hierdoor inzetbaar voor uw legal marketing-communicatie. Het is een vaak geraadpleegde bron voor personen op zoek naar informatie. Door de samenwerking van LinkedIn en Slideshare kan u makkelijk een presentatie aan uw persoonlijk LinkedIn-profiel toevoegen en uw expertise op een specifiek terrein onderstrepen.

White papers

White paper Service DesignDe verzamelnaam “white paper” staat voor dossiers rond een bepaald thema en laat toe een onderwerp diepgaander uit te werken. Zo’n dossier kan 2 pagina’s lang zijn of 200. In een white paper worden vaak how to’s belicht, resultaten van onderzoeken, trends, …

Dergelijke dossiers nodigen uit om gedeeld te worden (waardoor uw merk, kennis of expertise zich verder verspreidt) of voor leadgeneration (downloaden van het dossier in ruil voor contactgegevens). Klik hier voor een voorbeeld van een white paper.

Een tool als Docalytics laat u bovendien op een transparante manier toe een white paper nog sterker in te zetten voor klantenwerving en klantenbinding.

Infographics

Legal marketing: infographic 6 informatietypesInfographics brengen op een visuele manier informatie rond een specifiek thema samen. Klik op de afbeelding hiernaast en ontdek hoe dit artikel er als infographic uit zou kunnen zien. Andere voorbeelden?Sinds enkele jaren verzamel ik bijvoorbeeld infographics over marketing. Het is een mooi overzicht van wat een infographic voor ogen heeft. Zie: https://www.pinterest.com/danydaelemans/infographics-on-marketing/

Video

Video maakt steeds meer opgang. Een goedgemaakte video gaat makkelijker viraal (d.w.z: wordt gedeeld op sociale media) en zorgt ervoor dat kijkers langer op uw pagina blijven (wat een positieve invloed op uw Google-ranking kan hebben).

Ook inzake video zijn er verschillende mogelijkheden:

  • Beschrijvend (bijvoorbeeld: hoe een bepaald proces verloopt)
  • Presentatie
  • Interview
  • Verslag (al dan niet met interviews)

Apps

Is uw doelgroep voldoende groot, geboeid om uw informatie vlot op tablet of smartphone te lezen en verspreidt u op regelmatige basis content? Dan is een app een medium dat uw content marketing een boost kan geven.

Sommige van de hierboven genoemde informatietypes kan u zowel in het kader van online als offline legal marketing inzetten. Ook hier is de tip: met een mix van media vergroot u de kans dat uw boodschap bij de juiste doelgroep komt.

Deze post is ook beschikbaar in: FR

Geef feedback op