Home > Uncategorized > Informatie delen … is the new selling. Ook voor de advocatuur.

Informatie delen … is the new selling. Ook voor de advocatuur.

Buyer-has-changed_salesforlife

Op de website salesforlive.com, een website met informatie en opleidingen over hoe u digitale en sociale media slim inzet in uw verkoopsproces, verscheen recent een leuke infographic over de veranderde rol van de verkoper in een omgeving waarin zijn/haar klanten veel, zoniet alle, informatie online terugvinden. Wat kan u als advocaat of partner in een advocatenkantoor met een business developmentrol hieruit leren?

Social selling

Goede contacten onderhoudt u al lang niet meer alleen face-to-face. Flink wat van uw cliënten of potentiële cliënten zijn vandaag online actief: ze plaatsen hun profiel op sociale media, participeren in discussies, zoeken informatie online. “Social selling” is een verkoopvaardigheid waarbij de verkoper actief gebruik maakt van digitale en sociale media om zijn of haar markt op te volgen, van waardevolle informatie te voorzien en contacten te leggen en te onderhouden.

Bedrijven op zoek naar een nieuwe dienstenleverancier gaan vandaag eerst online op zoek en/of informeren (online) bij relaties voordat ze een potentiële leverancier contacteren. Slimme social sellers worden makkelijk gevonden en slagen erin vroeg in het aankoopproces hun naam en toegevoegde waarde in de kijker te zetten zodat een potentiële klant hen spontaan contacteert. M.a.w: ze staan een stapje voor t.o.v. wie niet online actief is.

Helping is the new selling

Waarom zijn blogs, ebooks, video, … voor u als business developer zo belangrijk? Bekijk het in de onderstaande infographic.

 

Zero-To-Hero - content marketing in het verkoopproces

(Voor meer informatie: salesforlive.com)

Deze post is ook beschikbaar in: FR

Geef feedback op