Home > Uncategorized > Hoe beslissen bedrijven of ze wel of niet met u in zee gaan?

Hoe beslissen bedrijven of ze wel of niet met u in zee gaan?

content-marketing-strategie_stratégie-marketing-de-contenu-avocats

Voor het 4de jaar op rij brachten Base One en B2B Marketing in september 2013 hun Buyer Sphere-rapport uit: een overzicht van de bronnen die beslissers in bedrijven gebruiken bij hun keuze voor serviceverleners of leveranciers. Wat leren we hieruit?

Dat decision makers veel waarde hechten aan personen die ze vertrouwen mag duidelijk zijn en zal u niet verwonderen. In het kader van business development is het belangrijk ook te weten welke andere kanalen ze raadplegen.

  • 47% ging rechtstreeks naar de website van de potentiële leverancier
  • 29% vertrok vanuit een zoekopdracht in een search engine
  • 26% zocht verder op basis van informatie die ze via e-mail ontvingen

In mindere mate gaven ze sociale media aan als kanaal.

Wat betekent dit voor u?

Het is een cliché, maar als “verkoper” wordt u vandaag geconfronteerd met goed geïnformeerde (potentiële) klanten. De kwaliteit van de informatie zal mee bepalen of een prospect met u contact opneemt of niet. Volgende actiepunten dienen dan ook aanwezig te zijn in een doordacht communicatieplan van een moderne marketingorganisatie:

  • Search engine marketing om beter gevonden te worden
  • Aanwezigheid in sociale media
  • Het actief delen van kennis waardoor online bezoekers hen waardevol beschouwen
  • Een professionele uitstraling op kleine (smartphones), middelgrote (tablets) en grotere schermen (laptop en desktop)

Het volledige rapport kunt u hier downloaden.

Deze post is ook beschikbaar in: FR

Geef feedback op