September loert achter de hoek. Wil u uw marketingresultaten voor uw advocatenkantoor voor 2016 realiseren of overtreffen dan is het nu het moment om in actie te komen. Wat zijn de vragen die u kunnen helpen?
Analyseren wat u tot nu toe deed, legt een goede basis voor toekomstige marketingacties.
Start “high level”
- Wat waren uw doelstellingen of verwachtingen m.b.t. uw marketingcommunicatie?
- Meer merkbekendheid?
- Leads (potentiële klanten) genereren?
- Concrete producten of services verkopen?
- Bent u globaal tevreden over de resultaten?
- Hielpen uw marketinginitiatieven uw kantoor verder groeien?
- Hebt u uw doelen onderschat of overschat?
Ga dieper
- Welke marketingacties of marketingmedia hebt u ingezet?
- Online: website, e-mailnieuwsbrief, e-mailings, sociale netwerken, …
- Offline: opleidingen, netwerking, actieve prospectie, …
- Evalueer elke marketingactie of elk marketingmedium apart
- Wat waren uw verwachtingen?
- Had u concrete doelen voor ogen?
- Bent u tevreden met de resultaten?
- Wat liep er goed?
- Waar liep het fout?
- Kan u evalueren op basis van feiten of vertrekt u van veronderstellingen?
Op deze manier krijgt u een betere kijk op elk marketinginspanning die u leverde.
Stel prioriteiten
- Ga verder met marketingcommunicatie waarover u tevreden bent
- Optimaliseer of zoek naar alternatieven voor marketing die weinig of geen resultaten oplevert: test, denk out of the box, …
- Breng verbeteringen aan in expertise en processen: zorg voor de juiste opleiding, schakel externen in voor een second opinion, outsource taken waarvoor u intern de expertise of resources ontbreekt, …
Sommige beslissingen zullen 2 tot 3 maanden tijd vragen om ze te implementeren. Andere initiatieven kan u op korte termijn realiseren en kunnen uw marketingresultaten voor 2016 nog beïnvloeden.
Verlies geen belangrijke elementen uit het oog bij het plannen van marketingcommunicatie. Bij KnowToGrow – Legal hanteren we volgend framework:
Hulp nodig bij uw analyse of evaluatie?
KnowToGrow beschikt over een ruime ervaring m.b.t. het opzetten, evalueren en bijsturen van zowel een marketingstrategie als van concrete marketingacties. U wil een second opinion? Een gefundeerdere analyse? Een externe kijk op de prioriteiten voor het najaar? Contacteer ons vrijblijvend.