Categorieën
Content Marketing Uncategorized

Geslaagde 2de editie seminarie Advocatenmarketing 2.0

Net geen 50 juridische professionals verzamelden op 5 oktober in Leuven voor de tweede editie van het seminarie Advocatenmarketing 2.0 dat KnowToGrow – Legal i.s.m. uitgeverij Larcier en met de steun van Xerius organiseerde.

De relatie tussen een advocaat en zijn klant is vandaag “multimediaal”. Als advocaat beschikt u over verschillende kanalen om uw kantoor en expertise in de kijker te zetten en nieuwe producten en diensten te ontwikkelen.

  • Welke kanalen?
  • Hoe pakt u het aan?
  • Wat werkt, wat werkt niet?

Het seminarie wil advocaten handvaten aanreiken om op een structurele manier marketingcommunicatie in te zetten voor

  • het opbouwen van merkbekendheid
  • contacten te onderhouden met bestaande klanten en relaties
  • wervend, binnen de grenzen van de waardigheid van het beroep, te communiceren naar potentiële klanten

Op basis van de feedback op de eerste editie werd het programma lichtjes bijgeschaafd.

  • Marketing is geen reclame: strategie, marketingplannen en communicatieplannen voor advocaten, door Ben Houdmont, managing consultant bij KnowToGrow Legal
  • Communicatie laten renderen. Tips en adviezen voor het werven van klanten door het inzetten van Google, Sociale Media en andere kanalen, door Dany Daelemans, managing consultant bij KnowToGrow Legal
  • De deontologie van de advocaat: hoeveel mogen we sharen om geliket te worden? door Hans Graux, advocaat bij time.lex
  • 3 crucial things lawyers need to know about PR, door Kristien Vermoesen, co-founder and managing partner FINN
  • Een sterk advocatenmerk bouwen, hoe doe je dat? door Ben Houdmont, managing consultant bij KnowToGrow Legal
  • Sexy contentmarketing voor advocaten: hoe het wél en hoe het niet moet, door Charlotte Meindersma, Charlottes’s Law & Fine Prints

Advocatenmarketing 2.0 – 5 oktober 2016 – Leuven: sfeerbeelden

Meer informatie?

U wil meer informatie? Evalueren wat KnowToGrow voor uw kantoor kan betekenen? Een interne opleiding organiseren voor uw managementteam? Contacteer KnowToGrow vrijblijvend.

Door Dany Daelemans

Dany is een marketingprofessional met een passie voor communicatie, digitale media en marketingtechnologie. Hij werkte 20 jaar voor Wolters Kluwer België in marketing, sales en productontwikkeling. Sinds 2004 werkt hij op freelance basis voor overwegend professional services en vrije beroepers. Als content- en communicatiecoördinator voor klanten of KnowToGrow gaat hij dagelijks op zoek naar relevante marketinginformatie voor de juridische markt en focust hij op boeiende verhalen die informeren, motiveren en conversaties uitlokken. Volg hem op Twitter @danydaelemans.