Categorieën
Uncategorized

Wat verwacht ik als legal marketeer van de Conversion Day – 15 november 2016

In marketing betekent conversie het uitnodigen van uw doelgroep om een actie te ondernemen: een e-mail openen, een dossier downloaden, een formulier invullen, … Conversie optimalisatie is een onmisbare stap voor wie van zijn/haar online communicatie meer verwacht dan alleen een mooie etallage. Op 15 november heeft in Brussel de Conversion Day plaats.

KnowToGrow zet online communicatie in voor branding en leadgeneration (klantenwerving). Steeds meer partners/vennoten of business developers volgen die visie. Ze verwachten dat investeringen in online communicatie renderen. Ze willen online communicatie inzetten voor groei van hun praktijk of advocatenkantoor. Dit bereik je meestal niet met de klassieke website met een homepage, onze diensten, over ons, … Wie een renderende site wil, moet een stapje verder gaan: nog sterker denken vanuit de klant, communicatie afstemmen op het aankoopproces, meerwaarde bieden, uitnodigen tot interactie, …

In vaktermen: focussen op conversie. En conversie optimalisatie is het uitwerken van een strategie en het toepassen van technieken om een maximale conversie te bereiken. Conversie optimalisatie is meestal een fundamenteel onderdeel van volgende mix:

Inbound-Mkt-flow_incl-doelen-01

Wat ik als legal marketeer van de Conversion Day 2016 verwacht?

Inspiratie, tips, tools, trends waardoor ik mijn expertise als online marketeer inzake conversie optimalisatie verder kan opkrikken.

De plenaire sessies waar ik naar uitkijk?

  • The next step in driving Revenue & growing your business with Inbound Marketing
  • How conversion optimization made me a better digital marketer
  • The future of web: how Personalization will redefine user expectations
  • The real conversion killers: Fears, Uncertainties and Doubts.
  • The Rise of the User

De e-mailmarketing-workshops

  • How we created recurring revenue with marketing automation
  • Tips & tricks to get more out of your emails
  • Geneva Tourism case – automated charm offensive for foreign tourists

De inbound marketing-workshops

  • Unsexy products need content too
  • How personas can increase your conversion rate
  • How to build a marketing automation plan

Meer informatie? Bezoek de site van de Conversion Day.

Door Dany Daelemans

Dany is een marketingprofessional met een passie voor communicatie, digitale media en marketingtechnologie. Hij werkte 20 jaar voor Wolters Kluwer België in marketing, sales en productontwikkeling. Sinds 2004 werkt hij op freelance basis voor overwegend professional services en vrije beroepers. Als content- en communicatiecoördinator voor klanten of KnowToGrow gaat hij dagelijks op zoek naar relevante marketinginformatie voor de juridische markt en focust hij op boeiende verhalen die informeren, motiveren en conversaties uitlokken. Volg hem op Twitter @danydaelemans.